nedeľa 22. januára 2017

Medziriadky


Už nebežím
Len kráčam a ťahám za sebou všetky spadnuté hviezdy

Už nespím
Len sa mi sníva to čo by som najviac chcela

Už nebežím
Iba sa vlečiem ako tohtoročná zima
Iba si nesiem tóny a zvyšky odvahy

Zima mi zobrala aj poslednú pehu
Viem že je čas na básne
No ja nenachádzam slová

Už nebežím
Len kráčam a ťahám za sebou všetky tie spadnuté hviezdy





Láska má niekedy podobu vetra
Jemne bozkáva listy stromov
Ktoré mi na jeseň padajú k nohám
Občas je to tieň mušieho krídla
Zachyteného v pavučine pocitov
Nepatrný uzol medzi mnou a tebou

Som žena ktorá skladá lode z papiera
Hľadám svetlo z majáka v tvojich moriach
Fúkaš mi vietor do plachiet
Hoci tajne nastavuješ siete

Nikdy ti nebudem úplne patriť
Aj keď sa dotýkam tvojho vzduchu tým mojím
Hladíš mi chrbát svojou dlaňou
Šplhám sa ti žilami až k srdcu
A ostávam v ňom nemo stáť
Tóny z neho mi už celkom popadali do vlasov
Zapisujem si ich do nôt
     Do vetra
          Hlboko do vetra...

A potom mi z vlasov padajú na tvár
Meniac sa na kvety ...

Zrazu cítim čistotu tvojich vôd
Si priestor zaplnený svetlom
Si príbeh ktorý sa každý deň mení
Príbeh zmotaný z buniek iných príbehov
Z príbehov žijúcich v myšlienkach
     V obrazoch
            V básňach...

Si metafora
Vyplavená na pobreží mojich každodenných predstáv




2 komentáre:

  1. Neviem sa toho dočítať. Takéto blogy potrebujem na krajší deň, takéto básne potrebujem na úsmev. Som šťastná že som sem zablúdila :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Ema, veľmi ma potešili Tvoje slová. Krajší deň mám teraz i ja :). Ďakujem.

      Odstrániť